REGULAMIN UDZIELANIA TELEPORAD W PRAKTYCE LEKARZA RODZINNEGO VALETUDO
SŁOWNICZEK:
- TELEPORADA – porada medyczna, która udzielana jest przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ za pośrednictwem połączenia telefonicznego lub innych narzędzi teleinformatycznych.
- PACJENT – osoba fizyczna, lub osoba niepełnoletnia, która będzie korzystać z TELEPORADY,
- REJESTRUJĄCY PACJENTA– Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy, bądź osoba, dokonująca rejestracji w imieniu Pacjenta, wskazana w upoważnieniu pozostawionym w Valetudo
PODSTAWOWE ZASADY KORZYSTANIA Z TELEPORADY
- są bezpłatne,
- skorzystać z nich mogą jedynie pacjenci którzy złożyli deklarację w naszej placówce,
- realizowane są przez specjalistów medycyny rodzinnej,
- udzielane są telefonicznie lub za pośrednictwem innych narzędzi teleinformatycznych.
ABY SKORZYSTAĆ Z TELEPORADY NALEŻY:
- zarejestrować się telefonicznie
- oczekiwać na telefon od pracownika medycznego Valetudo w godzinach podanych przy rejestracji TELEPORADY
- przed udzieleniem porady pracownik identyfikuje pacjenta na podstawie otrzymanych od pacjenta danych z formularza zapisu do POZ np. imię i nazwisko, pesel, numer telefonu podany przy rejestracji
- porada przeprowadzana jest wyłącznie z osoba, której dotyczy poza sytuacjami gdy dotyczy osoby ubezwłasnowolnionej lub niezdolnej do samodzielnego porozumiewania się ( upośledzenie funkcji poznawczych, upośledzenie umysłowe)
- W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z pacjentem, personel medyczny może zrezygnować z kolejnych prób przeprowadzenia TELEPORADY
ZAKRES TELEPORADY
W ramach TELEPORADY lekarz może:
- udzielić porady medycznej
- w uzasadnionych przypadkach wystawić e-Receptę i e-zwolnienie
- zinterpretować wyniki badań dostępnych w elektronicznej dokumentacji medycznej lub dostarczonych przez pacjenta przed umówioną TELEPORADA na adres e-mail pacjent@valetudo.com.pl
- w uzasadnionych medycznie przypadkach wystawić skierowania na badania i konsultacje.
Jeśli stan zdrowia Pacjenta lub zgłoszony w trakcie TELEPORADY problem medyczny tego wymaga, pracownik medyczny Valetudo ma prawo zdecydować o konieczności zgłoszenia się na wizytę lekarską przez Pacjenta osobiście, wezwania pogotowia lub uzyskania innej pomocy medycznej.
CZAS TRWANIA TELEPORADY WYNOSI MAKSYMALNIE 10 MINUT
Po upływie określonego czasu specjalista może poinformować Pacjenta o zakończeniu czasu TELEPORADY i rozłączyć się.
DANE OSOBOWE
Korzystanie z TELEPORADY przez Pacjenta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na to, by informacje i wypowiedzi przez niego udzielone w ramach TELEPORADY zostały zarejestrowane w elektronicznej dokumentacji pacjenta
Dane osobowe podawane przez Pacjentów przy rejestracji i realizacji TELEPORADY, przetwarzane są przez NZOZ Praktyka Lekarza Rodzinnego Valetudo (administrator danych).
Podanie danych osobowych przez Pacjenta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do skorzystania z TELEPORADY .W przypadku dokumentacji medycznej, której podlega TELEPORADA oraz zalecenia wynikającej po niej, Pacjent ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania. Pacjent podając dane oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są jego danymi.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, erotycznym, naruszającym dobra osobiste pracowników medycznych VALETUDO lub innych osób oraz naruszających przepisy powszechnie obowiązujące. Jeżeli w ramach TELEPORADY pracownik Valetudo stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki Regulaminu, ma prawo przerwać rozmowę.